Bli en mästare i att
designa tjänster & upplevelser

Hej! Jag heter Erik, och jag hj√§lper dig och din organisation att bli kundcentrerade ‚Äď d√§r ni g√•r fr√•n √•sikt, till insikt. Jag coachar och utbildar ledningsgrupp & team i att arbetat effektivt med UX utifr√•n er kundresa, med en datadriven designprocess som levererar optimala anv√§ndarupplevelser i varje kanal och ber√∂ringspunkt.

Mer om hur jag jobbar

Att gå från åsikter till insikter

När du baserar viktiga beslut på antaganden, blir risktagandet extremt högt. Research på verkliga kundupplevelser är grunden i att kunna fatta väl underbyggda beslut. Jag hjälper er att samla in affärskritiska och verkliga insikter genom:

  • Kundresor & effektkartl√§ggning
  • Intervjuer med kunder (anv√§ndare) och stakeholders
  • Tv√§rfunktionella workshops inom er verksamhet
  • Analys av befintliga insikter & benchmarking mot √∂vriga branschen

‚ÄĚErik har bidragit enormt till Lavendla ‚Ķ han l√•ter sig inte bli p√•verkad av externa √•sikter och intryck som inte √§r bekr√§ftade hos anv√§ndarna. F√∂r mig √§r det k√§rnan i vad UX handlar om.‚ÄĚ

Jakob Nordström
Grundare & VD, Lavendla

Arbeta effektivt med kundresan

Att bygga rätt sak, och att bygga det rätt

Bra UX kommer av att arbeta effektivt i tv√§rdisciplin√§ra team, med ett delat samf√∂rst√•nd och riktade insatser mot prioriterade ‚ÄĚpain points‚ÄĚ f√∂r kunderna. Jag ger er en komplett verktygsl√•da f√∂r varje steg i designprocessen:

  • Sitemaps, anv√§ndarfl√∂den och inneh√•llsstrategi
  • Prototyper, wireframes och UX/UI-design
  • Anv√§ndningstester och kartl√§ggning av m√•lgrupper
  • Id√©generering och brainstormingtekniker
  • Kombinera kundnytta med aff√§rsnytta och teknik

‚ÄĚErik s√•g till att f√∂rst√• plattformen och v√•ra m√•l p√• djupet, och levererade n√•got som √∂vertr√§ffade v√•ra h√∂gsta f√∂rv√§ntningar.‚ÄĚ

Haider Abdo
Grundare & VD, Returnado

UX - att bygga en minimum viable product

Kundcentrerad designmetodik

‚ÄĚBra UX‚ÄĚ kan inte byggas som ett lager ovanp√• er produkt. F√∂r att ge maximal effekt m√•ste det i st√§llet integreras s√∂ml√∂st i alla kanaler och ber√∂ringspunkter, och som ett fokus i det dagliga arbetet f√∂r era team. Jag hj√§lper er att etablera:

  • En kundcentrerad designprocess
  • Samf√∂rst√•nd och delade insikter mellan produktteam, f√∂rs√§ljning, kundtj√§nst etc
  • Tillg√§ngliga och l√§ttbegripliga KPI:er och m√•l
  • En delad vision och value proposition

”‚ĶErik besitter oerh√∂rt mycket kunskap inom UX-design och har en fantastisk pedagogisk f√∂rm√•ga ‚Ķ han l√§rde oss vikten av att skapa och sprida en ’delad f√∂rst√•else’ f√∂r anv√§ndaren bland kollegorna‚Ķ‚ÄĚ

Jeanette Kimland
UX-designstudent, Nackademin

Målet med användarcentrerad design

ROI från kundcentrerat arbete

√Ösiktscentrerade organisationer lider ofta av:

  • Splittring och osynk mellan team
  • L√•nga och bortkastade m√∂ten
  • Gissningar och h√∂gt risktagande
  • R√§dsla f√∂r misstag och f√∂r√§ndring
  • Minskad kundn√∂jdhet och lojalitet
  • Komplicerade & resurskr√§vande produkter

=     Lär sig ingenting nytt

Kundcentrerade organisationer kan uppnå:

  • Samsyn och v√§l underbyggt beslutsfattande
  • Motiverade medarbetare med tydlig ansvarsf√∂rdelning
  • Kritiska insikter kring kundernas drivkrafter & behov
  • V√•gar f√∂r√§ndras och utmana status quo
  • √Ėkad kundn√∂jdhet och h√•llbar tillv√§xt
  • Eftertraktade & anv√§ndarv√§nliga produkter

=     Innovation & ökad vinst

Ta nästa steg mot bättre kundupplevelser:

Workshops & kurser

Behöver du utveckla dina kunskaper och bli bättre på UX? Eller behöver du hjälp i att förvandla hela organisationen, steg för steg, till en kundcentrerad verksamhet? Jag anpassar upplägget utifrån din situation.

Artiklar & tips inom UX

På min blogg delar jag med mig av nyheter, funderingar och praktiska tips. Allt ifrån användarcentrerade designmetoder, till hur du kan tackla utmaningarna av att föra in UX-tänket i din organisation.

Case

Jag hjälper allt ifrån små startups, till internationella organisationer, i att arbeta effektivt med UX, användbarhet och ett kundcentrerat fokus. Om du vill se exempel på tidigare projekt, kontakta mig.

Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta godkänner du detta samt övriga villkor