En annorlunda
UX-designer

Hej! Jag heter Erik 🙂 och jag coachar företag – från ledningsgrupp, ner till team och individer – i att arbeta effektivt med UX och ett kundcentrerat fokus. En tydlig & agil process förvandlar er som organisation, och ger er förutsättningarna för att kombinera affärsnytta med användarbehov & beteenden.

Läs mer om hur jag jobbar

Interaction Designer, Head of UX, Service Designer, Facilitator, Coach, 
jada jada…

Erik Lindahl, UX designer

 

Jag har egentligen aldrig gillat titlar. De är föränderliga, tvetydiga, och ofta tenderar de att inte uppfylla vad de utlovar. Vad som består är, lyckligtvis, erfarenhet.

Under mina 13 år av erfarenhet som designstudent, praktikant, interaktionsdesigner, art director, service designer, UX lead, lärare, VD och medgrudare av en digital designbyrå – så har mitt fokus alltid varit att konstant lära mig nya saker.

Jag har tillåtit mig själv att utforska, experimentera och misslyckas – och gick vidare från att enbart designa digitala gränssnitt, till att designa team och organisationer.

Idag jobbar jag som konsult & coach, där jag utbildar UX-studenter, föreläser, coachar och utvecklar team inom större och mindre organisationer i att jobba kundcentrerat, samt ger råd till och stöttar bolagsstyrelser och ledning. Ständigt designande för nya upplevelser.

Målet med användarcentrerad design - kundnytta, affärsnytta och genomförande i perfekt balans

Har du någonsin anlitat en konsult (eller byrå) där resultatet av alla ansträngningar & hårt arbete, var någon form av strategi eller dokument som försvann i en byrålåda? Tyvärr är det något som är alltför vanligt förekommande.

Det finns en allmän missuppfattning om att UX & en bra användarupplevelse kan läggas som ett ”lager” ovanpå produkter och verksamhet. Tyvärr är det inte sant. Att förvandla din tjänst och organisation till ett agilt och kundcentrerat fokus, är endast möjligt genom att justera och utveckla er strategi, liksom sättet ni arbetar på.

I stället för att bara snacka teori & strategi så gör jag arbetet ihop med er, i att implementera en konkret, användarcentrerad process och vision inom ert företag. Från styrelse och ledningsgrupp, vidare till produktteam, IT, försäljning och kundtjänst.

Mer om mig & hur jag jobbar

”Erik har bidragit enormt mycket till oss på Lavendla …och till mig som projektledare”

Jakob Nordström
VD & grundare, Lavendla Begravningsbyrå

Ett urval av mina kunder - Lavendla, Klarna, Tele2, Nickelodeon, iDeal of Sweden, BillerudKorsnäs, Naturkompaniet och Qinetiq

 

Under mina 13 år i branschen har jag jobbat med allt ifrån mindre startups, till större internationella organisationer och myndigheter. Från konverteringsdriven e-handel för iDeal of Sweden, till interna system för Tele2, mobilspel & appar för Nickelodeon, employer branding för SAAB, begravningsplanering online för Lavendla, och användarcentrerade designprocesser hos Klarna. Och mycket, mycket mer. Vill du veta mer om hur jag kan hjälpa dig & din verksamhet?

Kontakta mig

Workshops & utbildning

Behöver du utveckla dina kunskaper och bli bättre på UX? Eller behöver du hjälp i att förvandla hela organisationen, steg för steg, till en kundcentrerad verksamhet? Jag anpassar upplägget utifrån din situation.

Tips & tricks inom UX

På min blogg delar jag med mig av nyheter, funderingar och praktiska tips. Allt ifrån användarcentrerade designmetoder, till hur du kan tackla utmaningarna av att föra in UX-tänket i din organisation.

Arbeten & projekt

Jag hjälper allt ifrån små startups, till internationella organisationer, i hur de arbeta kundcentrerat med bättre arbetsmetodik. Tyvärr finns inga case online ännu, kontakta mig för referenser.

Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta godkänner du detta samt övriga villkor