Bli en mÀstare i att
designa tjÀnster & upplevelser

Hej! Jag heter Erik, och jag hjĂ€lper dig och din organisation att bli kundcentrerade – dĂ€r ni gĂ„r frĂ„n Ă„sikt, till insikt. Jag coachar och utbildar ledningsgrupp & team i att arbetat effektivt med UX utifrĂ„n er kundresa, med en datadriven designprocess som levererar optimala anvĂ€ndarupplevelser i varje kanal och beröringspunkt.

Mer om hur jag jobbar

Att gÄ frÄn Äsikter till insikter

NÀr du baserar viktiga beslut pÄ antaganden, blir risktagandet extremt högt. Research pÄ verkliga kundupplevelser Àr grunden i att kunna fatta vÀl underbyggda beslut. Jag hjÀlper er att samla in affÀrskritiska och verkliga insikter genom:

  • Kundresor & effektkartlĂ€ggning
  • Intervjuer med kunder (anvĂ€ndare) och stakeholders
  • TvĂ€rfunktionella workshops inom er verksamhet
  • Analys av befintliga insikter & benchmarking mot övriga branschen

”Erik har bidragit enormt till Lavendla 
 han lĂ„ter sig inte bli pĂ„verkad av externa Ă„sikter och intryck som inte Ă€r bekrĂ€ftade hos anvĂ€ndarna. För mig Ă€r det kĂ€rnan i vad UX handlar om.”

Jakob Nordström
Grundare & VD, Lavendla

Arbeta effektivt med kundresan

Att bygga rÀtt sak, och att bygga det rÀtt

Bra UX kommer av att arbeta effektivt i tvĂ€rdisciplinĂ€ra team, med ett delat samförstĂ„nd och riktade insatser mot prioriterade ”pain points” för kunderna. Jag ger er en komplett verktygslĂ„da för varje steg i designprocessen:

  • Sitemaps, anvĂ€ndarflöden och innehĂ„llsstrategi
  • Prototyper, wireframes och UX/UI-design
  • AnvĂ€ndningstester och kartlĂ€ggning av mĂ„lgrupper
  • IdĂ©generering och brainstormingtekniker
  • Kombinera kundnytta med affĂ€rsnytta och teknik

”Erik sĂ„g till att förstĂ„ plattformen och vĂ„ra mĂ„l pĂ„ djupet, och levererade nĂ„got som övertrĂ€ffade vĂ„ra högsta förvĂ€ntningar.”

Haider Abdo
Grundare & VD, Returnado

UX - att bygga en minimum viable product

Kundcentrerad designmetodik

”Bra UX” kan inte byggas som ett lager ovanpĂ„ er produkt. För att ge maximal effekt mĂ„ste det i stĂ€llet integreras sömlöst i alla kanaler och beröringspunkter, och som ett fokus i det dagliga arbetet för era team. Jag hjĂ€lper er att etablera:

  • En kundcentrerad designprocess
  • SamförstĂ„nd och delade insikter mellan produktteam, försĂ€ljning, kundtjĂ€nst etc
  • TillgĂ€ngliga och lĂ€ttbegripliga KPI:er och mĂ„l
  • En delad vision och value proposition

”
Erik besitter oerhört mycket kunskap inom UX-design och har en fantastisk pedagogisk förmĂ„ga 
 han lĂ€rde oss vikten av att skapa och sprida en ’delad förstĂ„else’ för anvĂ€ndaren bland kollegorna
”

Jeanette Kimland
UX-designstudent, Nackademin

MÄlet med anvÀndarcentrerad design

ROI frÄn kundcentrerat arbete

Åsiktscentrerade organisationer lider ofta av:

  • Splittring och osynk mellan team
  • LĂ„nga och bortkastade möten
  • Gissningar och högt risktagande
  • RĂ€dsla för misstag och förĂ€ndring
  • Minskad kundnöjdhet och lojalitet
  • Komplicerade & resurskrĂ€vande produkter

=     LÀr sig ingenting nytt

Kundcentrerade organisationer kan uppnÄ:

  • Samsyn och vĂ€l underbyggt beslutsfattande
  • Motiverade medarbetare med tydlig ansvarsfördelning
  • Kritiska insikter kring kundernas drivkrafter & behov
  • VĂ„gar förĂ€ndras och utmana status quo
  • Ökad kundnöjdhet och hĂ„llbar tillvĂ€xt
  • Eftertraktade & anvĂ€ndarvĂ€nliga produkter

=     Innovation & ökad vinst

Ta nÀsta steg mot bÀttre kundupplevelser:

Workshops & kurser

Behöver du utveckla dina kunskaper och bli bÀttre pÄ UX? Eller behöver du hjÀlp i att förvandla hela organisationen, steg för steg, till en kundcentrerad verksamhet? Jag anpassar upplÀgget utifrÄn din situation.

Artiklar & tips inom UX

PÄ min blogg delar jag med mig av nyheter, funderingar och praktiska tips. Allt ifrÄn anvÀndarcentrerade designmetoder, till hur du kan tackla utmaningarna av att föra in UX-tÀnket i din organisation.

Case

Jag hjÀlper allt ifrÄn smÄ startups, till internationella organisationer, i att arbeta effektivt med UX, anvÀndbarhet och ett kundcentrerat fokus. Om du vill se exempel pÄ tidigare projekt, kontakta mig.

Den hÀr webbplatsen anvÀnder cookies. Genom att fortsÀtta godkÀnner du detta samt övriga villkor