På jakt efter bättre
upplevelser
Jag hjälper dig med:
- Research, kundresor och kartläggning av målgrupper
- Effektkartläggning och insamling av affärskritiska insikter
- UX-design, prototyping och användningstester
- Effektiv kundcentrerad metodik för ledningsgrupp & team
- Matcha kundens behov med era affärsmål & resurser
Vad du får:
- Tydlig, mätbar ROI (avkastning på din investering)
- Lägre support- och produktionskostnader
- Ökad lönsamhet och konkurrensfördelar
- Tydlig riktning, effektivitet, verkliga insikter och väl underbyggda beslutsprocesser
Behöver du hjälp med att designa bättre produkter & upplevelser?
Det är enklare än vad många tror att komma igång med ett bra UX-arbete. Det viktigaste är att ta det första steget!
Hör av dig så berättar jag mer:
Utbildning och workshops inom UX & Design Thinking
Jag coachar dig i att komma igång med samma metoder som jag själv använder i mitt dagliga arbete:
- Research, användarstudier, intervjuer och testning
- Kundresor och målgruppsanalys, kravställning etc
- Byggandet av en delad vision & value proposition
- En kundcentrerad process baserad på verkliga insikter
- MVP-prototyper, wireframes, storyboards etc
- UX-driven gränssnittsdesign (UI) & designsystem
Föreläsning på Webbdagarna i Göteborg
Mina kunder anlitar mig för att de vill bli kundcentrerade på riktigt
Många känner sig fastlåsta i sina strukturer och rutiner – i rädslan för misstag, i svårigheter i att fatta underbyggda beslut, och i brist på fungerande metoder för att skapa förändring.
Verksamhet & medarbetare befinner sig då i ett läge som jag kallar för ”åsiktscentrerat” (motsatsen till kundcentrerat). Med detta arbetssätt, där man tar beslut utifrån åsikter och antaganden, blir riskerna väldigt höga inför varje förändring.
Jag hjälper er att ställa om till ett kundcentrerat arbetssätt som bygger på effektivt samarbete, verkliga insikter om kunden, och väl underbyggda beslut.
Ingen gillar bortkastade möten
I ett möte med 10 närvarande personer, har man 10 olika åsikter att förhålla sig till. Med ett åsiktscentrerat förhållningssätt, tar det en evighet att komma framåt. ”Bra, du tar action” säger man – men hur många förstod vad som faktiskt behöver göras?
Jag hjälper er att flytta fokus och samlas kring ett gemensamt, kundcentrerat perspektiv, som bygger på insikter om kundernas drivkrafter och behov. Med en konkret metodik, kan du och dina kollegor arbeta effektivt och prioritera utifrån affärsnytta (i stället för ett isolerat ego-driv mot en julbonus).
Att bygga en gemensam vision och en delad förståelse
För att kunna arbeta effektivt mot ökad kundnytta, förbättrade användarupplevelser och ökad affärsnytta, måste vi bygga en djupare förståelse och empati för de vi designar för.
Med metoder som kundresor och service blueprints kan vi studera kundernas beteendemönster, definiera deras behov och kartlägga världen omkring dem. Vilka är deras största ”pains & gains” och framförallt – när, hur och var uppstår dessa? Hur kan vi förbättra? Var ska vi börja? Detta och många fler frågor blir mycket enklare att svara på, när alla i er organisation kan enas och rikta in sig utifrån en delad förståelse för er kund.