Workshops & kurser i
UX & Design Thinking

Behöver ni nya eller fördjupade kunskaper i UX och användbarhet? Saknar er designprocess en bra rutin för kravställning och utvärdering? Eller behöver ni som organisation hjälp med förflyttningen mot ett kundcentrerat arbetssätt? Jag skräddarsyr workshops och utbildningar som passar er verksamhet!

 

 

Populära utbildningar

1-2 dagars workshop

UX för ledningsgruppen – från strategi till handling

Vad är UX, och hur kan ni i ledningen stötta organisationen för bästa tänkbara effekt? Lär er att coacha team & avdelningar på rätt sätt med den struktur, metodik och process som krävs för att uppnå ett effektivt, kundcentrerat arbetssätt!

1-2 dagars workshop

UX för teamet – effektiva, kundcentrerade verktyg

Vad krävs för att ni som team, ska lyckas med ert UX-arbete? Hur kommer man igång, vilket stöd behövs från ledningsgruppen, och vilken metodik behöver ni i ert dagliga arbete? Boosta era designförmågor med en helt ny verktygslåda!

Workshop eller flerdags-kurs

Kundresor & effektkartläggning

Vi kartlägger hela din produkts livscykel. Vad händer före, under och efter användarnas interaktion med era kanaler och beröringspunkter? Lär dig att samla in och analysera era kunders behov och drivkrafter, för att kunna dra rätt slutsatser!

1-dags workshop

Idégenerering och innovationstekniker

Under denna inspirerande dag lär du dig att jobba med en mängd olika praktiska övningar såsom brainstorming, design studio och mash-ups. Samtidigt som du får chansen att ta fram nya idéer för den egna verksamheten!

1-2 dagars workshop

Vad är UX och Design Thinking?

Varför är UX så viktigt för verksamheten, och hur kan det göra kunderna nöjdare? Lär dig mer om hur ett kundcentrerat arbete, och därigenom bättre kundupplevelser, kan leda till innovation, ökad affärsnytta och bättre lönsamhet!

Vem riktar det sig till?

Det är ett vanligt missförstånd att UX bara riktar sig mot designers. Tvärtom, UX är till nytta för alla – allt ifrån designers och formgivare, till affärsutvecklare, copywriters, projektledare, produktägare, chefer, marknadsförare, utvecklare etc. Det är svårt att tänka sig någon del av verksamheten som inte skulle kunna dra nytta av praktisk, kundcentrerad metodik.

När är det användbart?

Närsomhelst, överallt. Jag hjälper till med att coacha och stötta team och hela avdelningar med den struktur, metodik och de processer som behövs för att arbeta effektivt med UX och CX. Lika ofta som jag arbetar med produktteam och inhouseavdelningar, så jobbar jag även mot andra avdelningar som t ex kundtjänst, IT och sälj. Kanske är du del av en ledningsgrupp som försöker förstå sig på den så kallade ”digitala transformation” som ni genomgår, eller så jobbar du på en marknadsavdelning som behöver skifta om till ett kundcentrerat arbetssätt?

En bra start är oavsett en heldagsworkshop – som inspiration för att komma igång, och för att boosta era befintliga kompetenser. Det viktigaste är att ta det första steget!

Vad får jag?

Jag anpassar upplägget utifrån din verksamhet och situation; allt ifrån en halvdags workshop, till mer omfattande samarbeten. Från dag ett får du tillgång till en helt ny verktygslåda av praktiska metoder att använda i det dagliga arbetet;

  • Metoder och arbetssätt inom UX, Design Thinking och kundcentrerade processer
  • Kundresor och effektkartläggning – lär dig samla in och analysera behov och drivkrafter hos kunderna
  • Research, intervjuteknik och användningstester
  • Prototyping, wireframes och att bygga en ”Minimum Viable Product” (MVP)
Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta godkänner du detta samt övriga villkor